tirsdag 18. september 2012

Gjenbruk

Nå når det er stort fokus på gjenbruk, redesign og resirkulering tenkte jeg at jeg skulle bidra litt. Mina har hatt en genser, rullegenser fra Nøstebarn i 2 år. den var stor i utgangspunktet, men nå var den blitt liten. Hun kommenterte det i går, at den var litt kort i armene og over magen, men samtidig så var den vid nok. Min føste tanke var å strikke ny, men konkuluderte med at denne kunne reddes! Vi kaster sjeldent klær, gir bort alt som er helt og rent, så jeg kunne gitt den bort da. Men nå får Mina bruke den en sesong til så får vi se om den er brukende til neste barn i arverekken etter det. Jeg plukket opp 48 masker på armene og strikket ca 6 cm. Kroppen strikket jeg ca 2 cm lengre. Fikk noen cm "gratis" siden den slutter å rulle når jeg strikker vrangbord nederst. Mina ble veldig fornøyd med resultatet! Før: Untitled Etter: Untitled Untitled Untitled

4 kommentarer:

  1. Så lurt,flott å kunne bruke genseren en sesong til

    SvarSlett
  2. For en strålende ide! :) Jeg har nemlig også en genser jeg kunne tenke meg å redde på denne måten... Det skal jeg jammen gjøre! Tror jeg må gjøre noe i halsen også. Den ble veldig vid, men går an å strikke en høy ribbehals kanskje. Uansett, takk for inspirasjonen.

    SvarSlett
  3. Så fint å kunne redde en genser til å brukes mer :O)

    SvarSlett