søndag 13. november 2011

Mariuskjole!!

Jeg oppdaget denne fantastiske kjolen på bloggen til God Som Grønn for en måned siden, falt pladask for kjolen. Problemet var at hun hadde strikket kjolen ut fra fri fantasi, uten noe annet mønster enn mariusgenser. Men jeg skrev til henne og ba om tillatelse og hjelp, og jeg fikk begge delene :) fikk maskeantall for opplegget og hvordan det var felt, resten var stort sett ganske greit å få til. Måtte rekke opp mønsteret en gang, fordi det rett og slett ble stygt. Vanligvis når jeg strikker mønster har jeg mønstertråden på kast og hoverfargen på fingeren, dette fungerte dårlig da den hvite havnet for langt bak på en måte... ellers ingen problemer.

Fakta: Mor aase ullgarn, pinne 3,5. mener jeg har brukt 15 nøster totalt. Har brukt ca 3 uker på denne.
Er superfornøyd med kjolen, veldig fint snitt!
Her kommer et bilderas :
November1 098
November1 095
November2 004
November2 003
November2 002
November2 001

5 kommentarer:

  1. Så flott den var.. flinka.. Tusen, tusen takk for en super flott pakke fra deg. Helt perfekt.. klem..

    SvarSlett
  2. Utrolig flott kjole jeg fant her i bloggen din!!!!

    SvarSlett
  3. Utrolig flott kjole. Har du mulighet til å dele mønsteret til den. Det er skjørtet jeg er mest interresert i.

    SvarSlett