mandag 13. februar 2012

Vitensenteret

På lørdag var det grisevær i Tromsø, regn, snø og slaps. Egentlig hadde vi tenkt og klatre i Klatrehallen, men når vi kom dit viste det seg at hallen var stengt pga. konkurranse. Ungene ble skuffet, men når vi foreslo at vi kunne dra på Vitensenteret og da var alt greit. Lucas hadde vært der før så han visste hva man kunne gjøre der.

Jeg og Morten hadde ikke vært der før.. Det var masse gøy og gjøre for både store og små, og det var ikke overfullt av folk, slik at ungene fikk gjøre det de ville uten og stå i kø så lenge.
Tromsø trengte virkelig et nytt inne-tilbud. Vi har jo Polaria, Museet og sikkert flere, men dette er noe litt annet for her fåt barna utfolde seg og undersøke ting på egen hånd.

Her er Mina når hun går på ski i sterk motvind

Lucas i motvind

Tautrekking:

Klatring/klatrespill

3D vegg. Her er Lucas, meg og Morten

Mina og Lucas

Har skaffet meg mønsteret på denne fantastisk flotte tunikaen, men lurer litt på hvilket garn jeg skal bruke, for originalgarnet er fryktelig dyrt. Så den får vente litt, til jeg finner et garn med rett strikkefasthet. Er det noen andre som har erfaring med Rowan feltet Tweed og som kan lede meg inn på rett garn som kan erstatte det?

Friika

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar