lørdag 4. februar 2012

Endelig lørdag!!

I dag våknet vi opp til en lørdag hvor vi ikke hadde noen planer, men dagen endte opp med å bli super alikevel. Som jeg har skrevet tidligere så er jeg så utrolig glad for at sola og ikke minst lyset er tilbake, klarer aldri og venne meg til mørketiden, selv om jeg har bodd i Tromsø i 24 år snart. I dag oppdaget jeg at vi får sola inn stuevinduet ca kl 1000, den har kommet så høyt på himmelen at den kommer over Krokenfjellet rundt den tiden. i forrige uke så vi den ikke før den var over sentrum ca 1230, fremgang folkens, fremgang.

Jeg har den siste tida parallellstrikket litt, holder på med noen votter i et nydeli mønster som heter kristins løytnantshjerter, men de er ikke helt ferdig, så det blir bilde senere.

Har sett meg lei på fanagenseren min som bare ligger der, halvferdig, så nå SKAL den bli ferdig Begynte på den i Påsken i fjor, så det er på høy tid. Problemet er bare at jeg angrer litt på fargevalget, og er usikker på størrelsen, men den må bli ferdig. Få heller gi den bort eller selge den om jeg ikke skulle like den. Her er bilde av bolen, som nå er ferdig og har felt til armer. Mønsteret er Fanagenser med rundfelling fra et Til fjells hefte fra Sandnes garn. Strikker i Sisu.

IMAG0514


Siden vi har kjøpt ny (brukt) bil, og siden det er så enkelt og dra til Malangen nån når tunellen er ferdig så dro vi til Malangen på dagstur. Det er så mye enklere så dra på ddagsturer dit nå når man slipper å stå i fergekø, slipper å time kjøringa etter ferga og man slipper og bli stående å se på at en full ferge kjører i fra seg...Vi besøkte Ellen og Rune, det var koselig, lenge siden jeg har vært der. Jeg fikk låne Gjenferd av Jo Nesbø av Ellen, har gledet meg lenge til å lese den så det var supert at hun hadde den.

IMAG0513

Mina var ute litt før vi dro til Malangen, da kom hun inn med disse, årets første hestehov sa hun. Jeg skal ikke påstå at jeg kan noe om blomster, så om det er fra i sommer eller om det er nye fra i år det aner jeg ikke, men de var ikke frosne og virket helt ehh... ferske om man kan si det, men fine var de i alle fall. Nå står de i sola (i vinduskarmen), for i følge Mina så dør de dersom de ikke gjør det.

IMAG0508 title=

Fikk endelig brukt rammene jeg kjøpte på Ikea i høst, rammet inn et kunstverk fra hver av ungene. Morten skal sette opp en hyllelist i morgen slik at de får plass å veggen, men pr. nå står de på kommoden. Vakre ikke sant?

IMAG0512
IMAG0510

Nå er det Hver gang vi møtes på Tv2 og lasagnen står i ovnen.


p

1 kommentar:

  1. Jeg syns det var flotte farger i den fanatrøya di. Har ellers god erfaring med at slike prosjekter kan ta litt tid. Min tok over ti år, men nå er jeg superfornøyd med den.
    Lykke til:-)

    SvarSlett