tirsdag 28. februar 2012

ULLBUKSE!!!!

Jeg er faktisk litt gal tror jeg!!!

Fant ut at det ikke er bare ungene som trenger ullbukse, det gjør nemlig voksne også. Så da hev jeg meg rundt og strikket opp alt mitt restegarn i Smart, Mor Aase, Lima, Juvel, Heilo, Falk ol. Men det ble en mamelukk, av alt mitt, så da raidet jeg svigermor og mamma sine restelager, og der var det mange morsomme farger og rare kvaliteter. Men det dukket opp flere skatter også, og de var fine til buksa mi. Jeg hadde allerede begynt med spreke farger, så måtte bare fortsette med fargene. Det ble 29 ulike farger, og en del tråder og feste. Har ikke brukt noen oppskrift, så det er litt flaks at den faktisk passer så perfekt.
Tror nok denne blir brukt like mye inne på hytta som ute i snøen...

Sjekk de herlige fargekombinasjonene!!!Liker den okergule fargen bare mer og mer.. bare så synd at det ikke er en farge jeg kan bruke opp mot ansiktet.
IMAG0529
IMG_0337
IMG_0338
IMG_0339
IMG_0340

Har også strikket en lue, til mamma. Hun ønsket seg lue til morsdagen, så da fikk hun en litt forsinket lue av meg.
Strikket i Freestyle og mønsteret er Vaffellue fra Pickles.
IMG_0260

Det går jevnt og trutt med Friika, men det tar tid, fletten går over 6 pinner, og 4 rett, 4 vr. tar litt tid.. men ser fremgang, og gleder meg til den er ferdig, tørr jeg satse på å få den ferdig i påsken tro?

IMG_0341
IMG_0342

9 kommentarer:

  1. Fytti, for en kul bukse :D Så kule farger! Okergul er i grunnen veldig fin, men hver gang den kommer bruker jeg innmari lang tid til å venne meg til den. Rart, for etter en tid syns jeg den er kjempefin! Vaffellua er ble veldig fin den og :)

    SvarSlett
  2. Digger den buksa du er flink :)

    SvarSlett
  3. Herlig fargerik ullbukse og flott lue

    SvarSlett
  4. Vannvittig stilig den buksa! Nyttig bruk av restegarn :)
    De vottene i innlegget under var nydelige, litt av en jobb da!

    SvarSlett
  5. Herlig "crasy" bukse som ble råstilig!

    SvarSlett
  6. Jeg har vært en tur innom og kosa meg med mye flott håndarbeid.

    SvarSlett
  7. Kjempekul bukse! Jeg skal også strikke meg ullbukse, tenkte jeg, og buksa di var god inspirasjon!

    SvarSlett
  8. Så kul bukse. :) Jeg vurderer også å strikke meg en ullbukse. Jeg jobber i barnehage og syns det er herlig med varme klær til å bruke ute om vinteren.

    SvarSlett