tirsdag 7. august 2012

Friika.... tror jeg friiiiker litt her

Holder atter en gang på med Friika, jeg synes den er kjempefin og gleder meg masse til å bruke den, når den blir ferdig. Men det går sakte, hovedmønsteret består av 42 rader ganger 34 masker med ulikt mønster for hver rad, dermed klarer jeg ikke å memorere noe, eller gjøre noe "av meg selv" må liksom sjekke mønsteret hele tiden. I tillegg er det ikke mindre enn 10 ulike fletter OG mønsteret er på engelsk, så litt mer å holde styr på enn jeg har gjort før. Men den SKAL bli ferdig, er kommet 1/3 på vei med flettemønsteret, puh. Har strikket armene også selvsagt, så er totalt kommet lengre enn 1/3, men det er dette som føles endeløst... Untitled Untitled I går feiret vi Mina sin 5-årsdag, i den anledning hadde jeg prøvd meg på noe som var nytt for meg: Cakepops. Morsomt å lage og smakte godt! Brukte en oppskift jeg knabba fra et Hjemmet, men i bunn og grunn så baker man en sjokoladekake, avkjøler, smuldrer den opp og blander meg kremost, syltetøy eller vaniljekrem. Deretter lager man små kuler av deigen, som man setter i fryseren litt. Så stikker man en pinne i dem og trekker dem men candymelts eller vanlig smeltet sjokolade for så å dekorere (Mina har pyntet mine med myke perler) . Nam Nam Untitled

1 kommentar:

  1. Imponerende strikketøy du holder på med, det blir fint!!

    SvarSlett