mandag 27. august 2012

POSESALG

I sommer bar jeg på posesalg, jeg ELSKER posesalg. Vi var på vestlandet på ferie og den første butikken vi kjører inn på på vei fra Bergen mot Voss er Dale sitt fabrikkutsalg. Jeg var spent, men samtidig forberedt på å ikke finne noe, har lest litt rundt om i blogger så jeg vet de har varierende utvalg av billiggarn. Det var ikke mye billig, det sto noen kurver på gulvet med rare farger og så var det mye tykt garn. MEN jeg fant en kurv med Lerke til 10 k nøstet, dette var 2.sortering uten magebånd, men dog... for ti kr godtar jeg en del. Det var bare to farger, men disse blir fine enten sammen med andre farger eller til sønnen min som liker spesielt den grønn-gråe fargen. Det er de to fargene til venstre på bildet. Untitled Som jeg har sagt mange ganger til in omgangskrets så er det i de små butikkene på de små stedene man finner seg klær og mye annet rart og det stemmer fortsatt altså! På den lokale sportsbutikken i Vik var det 30% på ALT. Jeg fikk handla med Bergans sin Myrulljakke til dame. Denne er litt lang, når meg godt over rumpa er i 70% ull tror jeg, og den er utrolig god å varm. Tenkte å bruke den utover høsten, men også under regnakåpa i vinter når det regner eller slapser. Fant også ny Bergans allværsjakke til Mina og en turbukse til meg. Men det BESTE med Vik (bortsett fra å treffe familie igjen) var bokbutikken som også har garn, der var det POSESALG!!! 250 kr for en pose. I første pose første dagen fikk jeg med meg 46 nøster, stort sett Lerke og Duett. Så var det egentlig tomt, tror ikke de er vant med garngale damer som STAPPER poser fulle, hehe. Dagen etter gikk jeg tilbake og da hadde hun lagt ut mer Lerke og Duett, så da ble det jaggu en pose til!!!! denne gangen fikk jeg bare 41 nøster, men jaggu har jeg spart masse penger!!! Untitled Untitled Untitled

4 kommentarer:

  1. Jeg stopper alltid på Dale og shopper litt ekstra når vi kjører forbi. Ser ut som du var heldigere med utvalget enn da jeg var innom. Det blir spennende å se hva du lager av alle disse deilige nøstene.

    SvarSlett
  2. Salg er supert!!! Helt sant, små steder er ofte lik størst kupp:) Du har spart maaaasse penger som kan brukes med god samvittighet på annet garn nå... !!!

    SvarSlett
  3. Så gøy! Jeg kjenner jeg er skikkelig misunnelig! Jeg har alltid hatt så sansen for rent ullgarn, men nå har jeg sannelig fått litt sansen for ull og bomullsblanding.... Har noen nøster Lerke her som jeg sitter og knuger på til det riktige prosjektet. Men hadde jeg kommet over posesalg hadde jeg jammen vakumpakket alt jeg kunne... Jeg har faktisk vært på posesalg i dag jeg også. I en barne- og interiørbutikk her i byen. Jeg er kjempefornøyd. Fikk massevis av fine ting, både til meg selv og potensielle gaver, for 500 :)

    SvarSlett
  4. Så herlig fangst du fikk med deg!!
    Kos deg masse med strikkingen! :D

    SvarSlett