søndag 4. mars 2012

Hyttehelg

Vi bestemte oss ganske tidlig denne uka at vi skulle dra på hytta i helga, for værtmeldinga var meget bra. Fredagen når vi kjørte var ikke noe fin, det snødde/sluddet/regnet/blåste og haglet og veien gikk fra bar til is til snø til spor, gjennom Lavangsdalen blabbet det sånn på viskerne at vi måtte stoppe og banke av dem. Jeg er ikke noe glad i å kjøre på vinteren, så jeg var ikke veldig fornøyd med turen, men vi kom fram hele og trygge.

Lørdagen var det kanonvær, sol og fint. Morten og ungene dro i slalombakkene i Myrefjell, dit kom også pappa for å kjøre med dem. Jeg har aldri kjørt slalom før, så jeg har som jeg kanskje har skrevet tidligere prøve til påske, for da har jeg fått låne meg ski. Mina var ferdig etter et par timer, så da kom Morten hjem med henne. Lucas var absolutt ikke ferdig og når han kom hjem rundt 1700 på ettermiddagen var han så sliten stakkar at han sovnet på sofaen under barnetv. Han fikk knapt smakt på godteriet sitt en gang. Det som var litt rart og selvsagt dumt var at han brøt ut i feber på kvelden. Lucas tåler ikke feber så godt og blir dårlig og kvalm selv ed rundet 38 grader. Så vi har gitt han febernedsettende til i dag, søndag. Siden han var dårlig og Mina ikke er blitt noe bedre i hosten dro vi hjem tidlig, så fikk jeg med med skiskytinga på tv også.

Nå er store gutten min dratt med bestemor på vinterferie på hytta hennes og til Malangen, han er bedre av feberen sin og har gledet seg så lenge til dette.

Måtte bare ta bilde av den nydelige ulltrøya jeg kjøpte på Cubus for en ukes tid siden. Har sett på den før, men nå var den på halv pris så da bare måtte jeg kjøpe den. Synes den passet perfekt som strikkegenser. Holder på med en buff til Morten, det tar uvanlig lang tid, for det er så fryktelig kjedelig.
IMAG0543

Her er også noen dårlige mobilbilder av været på lørdag.

IMAG0536
IMAG0538
IMAG0537

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar