søndag 15. november 2009

Dagens strikkerier

I dag har jeg vært alene hjemme, Morten og ungene kjørte til Malangen tidlig i mårrest.
Jeg fikk pakket inn 16 x 2 kalendergaver og ca 10 julegaver som har ligget i boden i måneder. Har mye av gavene i boks, og vet stort sett hva vi skal kjøpe til de som ikke er kjøpt ennå. Har aldri vært så tidlig ute med gavene før. I fjor satt jeg siste dag i november å pakket inn kalendergaver som var kjøpt inn samme dag. Og 23. des. var jeg ute å handlet siste julegave, det skal ikke skje i år altså!

Vi bakte pepperkaker rekordtidlig i år,14 november, fordi i fjor fikk vi influensa og ble til sammen liggende i 14 dager, den siste som ble frisk var jeg og det var 23. des. Så i år er vi litt forberedt!!! Sykdom skal ikke gjøre oss kakeløse i år nei!


Siden jeg bare har hatt meg selv å tenke på kunne jeg ferdigstille et langvarig prosjekt som har kvevet mye opprekking og irritasjon. Nå er den ferdig, er enda ikke helt fornøyd, men Mina var så fornøyd at hun tok den med seg i senga i kveld.




Den er strikket i Karisma og Mor Aase. Hello Kittyen er etter mye om og men sydd på etterpå. Kitty-mønsteret er basert på denne. Og oppskriften er basert på Nøstebarns strømpebukse.

Fikk også tid til å strikke Lucas en hals. Han er blitt velig var på at ull klør, og den første halsen strikket i Smart klær sånn at den får jeg ikke på han. Nå prøvde jeg meg på på Drops Merino Extra Fine og den ble godkjent av Lucas. Her er resultatet:

Fikk også satt et merke på en lue jeg strikket i vår:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar