søndag 9. oktober 2011

HUV garn og sko

Endelig har jeg fått ferdig noe av det hemmelige uvenngarnet mitt. Her har jeg brukt to nøster av det røde bomull/acrylgarnet og litt av det lilla. Garnet var utrolig hardt å hekle med, spesielt siden jeg hadde dobbel tråd. Men luen ble ganske god å ha på, Mina likte den i alle fall. Er faktsik litt stolt av den, for det er det føste hakla plagget jeg har laget. Har tidligere laget noen oppvaskkluter, og noen få oldemorsruter, men dette er jo et ordentlig plagg.
Oktober1 005
Oktober1 006

Jeg har lyst å lære meg å hekle, men synes det er mye vanskeligere enn det var å lære seg å strikke. Det er ikke så mye man kan gjøre feil på strikkingen, kan du rett og vrang så kan du rett og vrang, det er ikke helt det samme med heklinga, da må du vite hvordan du skal snu, hvor du skal stikke ol. Men jeg blir bedre og bedre på heklinga også.

Nå har forberedelsene til vinterene for alvor startet her i heimen. Mina måtte ha seg nye vintersko, og når Skoringen hadde 2 for prisen av 1 kjøte vi henne Viking goretex. Disse skoene har vi hatt fra ungene var små og vi har vært kjempefornøyd med dem. Ungene er aldri våte eller kalde i disse skoene, og de kan vaskes i maskinen etter bruk i gjørme og slaps på våren. Skoene er litt dyre, 899, men samtidig så er ungene ute så mye at jeg synes vi skylder dem klær og sko som gjør at de trives og har det godt når de er ute.


Som par nr to valgte vi Sorel til Lucas. Han har et par Viking, som passer i år også, men han er skolegutt i år. Jeg har innsett at han er litt lat, men mest av alt ivrig etter å komme seg ut. Jeg ser at han neppe blir å ville bruke vinterskoene, fordi de har borrelås og er litt trege å få på, så jeg tror han blir å bruke cherrox hele vinteren om han ikke får noe enklere. Så Sorelskoene har jeg tro på at han kommer til å bruke. De er like lette å ta på, og mye varmere enn å gå med cherrox hele vinteren.

Var også å kjøte han cherrox i går, for det er helt nødvendig å ha disse i overgangene mellom vinter/vår og høst/vinter.
Valget falt igjen på Viking. Viking thermo cherrox er de aller beste i mine øyne. For det føste er de de eneste cherroxene med ullfor (30% ull), de er superlette, har grove spor under og de er tilpasset barn som har høy vrist. Mina har sine fra i fjor.
IMAG0374
En siste forberedelse som er gjort er at jeg har kjøpt inn flere joggebukser i ull fra Janus, har innsett at Lucas ikke kommer til å "ha tid" til å kle på seg de hjemmestrikka ullbuksene når han skal ut, så trikset blir da og kle ha på han ulljoggebukser, så han mest sannsynlig hoder seg varm ute også. Ser Coop Obs skal ha tilbud på krinkelullbukse til uken til 179 kr, så da blir jeg å kjøpe noen til tror jeg.

1 kommentar:

  1. Så langt du er kommet i vinterforberedelsene til ungene! Her har vi brukt sorell til kidsa 2 vintre på rad og er superfornøyde.

    SvarSlett