lørdag 8. oktober 2011

Tine Solheim-kjole

Endelig har jeg fått tid til å ta bilder av, og ikke minst bruke min nye kjole.
Den ble ferdigstrikket i sommer, men vi har rett og slett hatt alt for fint vær her i Tromsø til at jeg har kunnet bruke den før nå, men nå er høsten her for fullt så i går hadde jeg den endelig på meg.
Oppskriften fant jeg i boken "Maskepi" av Tine Solheim. Det er en utrolig inspirerende og flott bok, men ikke så mange oppskrifter som er overkommelige for meg.
Kjolen er strikket i Lima (i oppskriften bruker hun dobbel tråd Drops alpakka) og jeg er rett og slett kjempefornøyd!!! Flettene kommer fint frem selv om det er alpakka i garnet og den er akkurat passe varm til kalde dager.
Oktober1 008
Oktober1 002
Oktober1 003

Ellers kan det meldes at det snør i Tromsø, ikke så mye at det legger seg, men nåk til at bilen min skal få vintersko i løpet av helgen.
Ungene skal i flere bursdager i helgen og jeg skal sitte i sofaen og strikke, er nemlig ikke helt i form og vil gjerne forebygge den store forkjølelsen denne gangen.
Ha en fortreffelig helg alle sammen!

7 kommentarer:

  1. Nydelig! Strikkekjoler er flott, fin måte å være litt mer pynta på vinteren.

    SvarSlett
  2. kjempe fin kjole!!! ha en fin helg, og lykke til med forkjølelsen :)

    SvarSlett
  3. Nydelig kjole du har strikket. Den kledde du godt!
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  4. For en nydelig kjole du har strikket!!

    SvarSlett
  5. Den er bare helt utrolig lekker :-)

    SvarSlett
  6. For en nydelig kjole! Kjempe lekker :) Masse fin inspirasjon i bloggen din :)

    SvarSlett
  7. Kjempefin kjole, så flink du er! Jeg er imponert :)

    SvarSlett