søndag 7. august 2011

Malingen min bare ballet på seg altså. Skulle først bare male skapet, så fant jeg ut at kista, krakken og døra også kunne få seg ett strøkmaling.
Jeg kom forresten på hvorfor jeg ikke har malt så mye møbler før, det er rett og slett alt for mye prik og styr... Glad vi er feridge, måtte få hjelp av Morten også med malingen.
Her er kista før og etter, vi ble forresten veldig fornøyd.

IMAG0306

IMAG0309





Skapet glemte jeg desverre å ta før-bilder, ble litt ivrig, men etterbilde har jeg i alle fall: Dette ble vi også veldig fornøyd med, var så utrolig lei det mørke at om malingen at eneste måten jeg orket å ha det i hus var å male det. Så da var det bare å prøve å male da! Ett strøk heftgrunning og tre strøk hvit oljemaling. Jeg maskerte ikke opp rundt glasset, fant ut at å skrape etterpå ville være mindre arbeid.

IMAG0316

Vi stifte et nytt bekjentskap i maleprosessen vår, nemlig tavlemaling. Hadde en dør på kjøkkenet i billig laminat-papp opplegg.. stygg og gammel, så da satset vi ikke så mye med å prøve tavlemaling. Gikk for billigste variant, Biltema til 109 kr. Tre strøk og vips, fiks ferdig tavle. Hittil har den fungert kjempebra, og ungene elsker den.
IMAG0320


Vi dro på hytta på onsdag og var der til i går (lørdag). På torsdag dro vi til Finnsnes for å titte litt i butikkene og se innom brukthandelene i området. Jeg er ikke sånn veldig ivrig brukthandelgåer, men finner av og til noe, så liker å se av og til. Jeg har lenge sett etter et syskrin i brukthandelene her i Tromsø, uten å ha funnet noe. Men tror dere ikke det sto ett og ventet på meg på Finnsnes? LYKKE. Lurer på om det skal males, eller bare få være sånn det er.
Inni syskrinet var det noen knapper, skolisser, strikkepinner og litt rask når jeg kjøpte det. Tror ikke så mye av det kan brukes, men har ikke sett gjennom det helt ennå. Tenkte å ha det til knapper, målebånd, flettepinner og andre småting til strikkingen. Fikk et tips hos en venninne om at jeg kan bruke det til smykkeskrin, det var jammen meg en god ide, så nå starter jakten på ennå et syskrin...

IMAG0321
IMAG0322

Helga ble også brukt til å plukke bær, for det meste blåbær. To timer i skogen ga oss ca 7 kg blåbær (etter den er rensket). I tillegg plukket Morten litt molter når han var på tur til Sollitinden. Dette har vi begynt å lage syltetøy av. Og herligheten vi har brukt for å lage syltetøy er min nye etterlengtet kjøkkenmaskin KitchenAid!!! Den er rett og slett genial. Har laget muffins, ostekrem, fløtekrem og otekake til nå (i tillegg til syltetøy) og er rett og slett imponert! Anbefales på det sterkeste.
IMAG0314
IMAG0319

IMAG0318


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar