mandag 8. august 2011

Olive

Har sett så mange som har strikker kjempefine Olivegensre, masse insirasjon på Ravelry og Hobbyboden, så nå skal jeg strikke min egen!

Kjøpte mønsteret på Ravelry, link til mønsteret her. Tenkte jeg skal bruke Abuelita 3 tråds garn fra Pickles i fargen Gress.

Er litt usikker på hvilken jeg skal ha som kontrastfarge. Har kjøpt fargen Lime i samme garn som Gress, men er ikke helt sikker. Har lyst på noe litt knæsjt, som lilla, oransje eller rødt.. men det blir nok ikke det....

Vi glemmer at jeg har en kjole som nesten er ferdig, et Baktus-skerf som må festes tråder på og hekles en kant rundt. Har en mariusgenser til meg som bare mangler montering, en Fanagenser også til meg som mangler armer og et par pulsvarmere hvorav en mangler 2 cm.... UFOer i lange baner, men de får bare ligge å kose seg litt til.

Lucas hadde forresten sin første dag på SFO i dag. Det gikk helt strålende. Jeg satt der sammen med de voksne i ca 30 min, da hadde jeg kun sett han da vi kom, så da gikk jeg ut å spurte om jeg kunne gå, og det var helt greit. Hentet han kl 1300 og da var han full av inntrykk og historier. Tror det er aller kulest at de har så mye frihet, og dermed ansvar. Det er ikke gjerder rundt uteområdet, de får være ute eller inne som de vil, de får være på smårommene som de vil, ja rett og slett styre litt selv. De ansatte sa at når skolen begynner er det mye mer struktur, da skriver de seg opp på lister over aktiviteter de vil delta på og de har mer faste utetider. Disse frihetene kan bli litt mye også, for det er kanskje litt vanskelig å slå seg til ro når man vet at det er så mye annet gøy der ute, men håper og tror han takler det godt. Er veldig glad for at han hadde flere kompiser og venninner på SFO, det var nok derfor han følte seg veldig trygg med en gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar