søndag 25. oktober 2009

Bestevenner!

I dag har vi hatt en lang dag hjemme. I tillegg til at klokka ble stilt en time tilbake så har Lucas vært syk og jeg litt groggy, så da går timene sakte.
Jeg var så heldig (som jeg er stort sett hver helg) å få sove lenge. Lenge for oss med to små er 9-10, og det var godt. Kjenner meg litt sår i halsen, men ikke noe værre enn det. Lucas sov hele natten, eller hva vi definerer som natt i alle fall... De var begge oppe kl 0530, GAMMEL tid, altså 0430 ny tid, *angst* og takk til Morten :o)
Lucas var i mye bedre form, hun sår hals og hoste, men ingen feber og han har spist og lekt.

Når vi satt med middagsbodret i går kveld sa Mina: "Mamma, vi e bæstevænna æ å du". Så søt atter der hun satt, kjempeseriøs som at hun hadde tenkt på det lenge. I dag hadde pipa fått en annen låt nå var det: " Mamma, æ å Moctar e bøstevenna", å sier jeg ikke mamma? "Nei, ikke mamma, bare Moctar". Moctar er en kjempesøt gutt på avdelingen til Mina, de henger sammen som erteris, og susser hverandre hadet om ettermiddagen. De er utrolig søte sammen, Mina er hvit i håret og har blå øyne og lys hud, Moctar er mørk med sort hår og brune store øyne, ordentlig motsetninger de to :o)

Lucas var lykkelig når jeg sa vi skulle i bursdag til Julia i dag. Julia er vår Guddatter og datter til mitt søskenbarn. Hun ble hele 5 år i dag!!! Og siden Lucas ikke virket så dårlig og heller ikke hadde omgangssyken så dro vi en liten tur. Lucas var så spent og glad at han klarte ikke å få frem ett ord i bilen på vei dit. Han sa: "Mamma, æ å Julia e bestevenna fordi at ho like mæ så godt". Vi fikk gode kaker og ungene lekte fint sammen.

I kveld har Lucas hosta litt,tørrhoste. Han skal være hjemme med Svigermor i morgen. Siden det er svigermors dag i dag (4. søndagen i oktober) så må jeg få skryte litt av henne! Hun stiller alltid opp for oss om hun kan. Hun har passet syke unger X antall ganger, tror hun har hatt dobbelt så mange "sykt barn dager" som meg i år, og jeg har hatt 10 stk. Så de dagene når ungene ikke er veldig dårlige, så spør vi alltid om hun kan passe, og ofte kan hun. En gang passet hun en av ungene når de var på dag 2 etter spysyken, hun ble smittet og jeg beklaget meg til henne, "Neida, det gjorde ikke noe, om ikke annet så fikk jeg gått ned noen kilo" sa hun og lo. Ikke alle tar det sånn når de blir smittet av den styggedommen.

Forresten, til alle som har hørt mine mange klager, forbannelser og dritprat om de elendige piggrie dekkene som fulgte med bilen vår. I morgen skal jeg på Vianor og kjøpe PIGGDEKKK!!!!!!! Jippi, nå kommer jeg meg kanskje hjem fra jobb uten rygging, og kanskje opp til barnehagen flere enn 50% av dagene!!!!! Hurra, piggfrie dekk kan de som ikke bor på toppen av verden få lov å kjøre med, ikke jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar